Juicing (Sebze-Meyve Suyu) Nedir?

Juicing günümüzde sebze-meyve suları ile beslenme yöntemine verilen isimdir.

Peki neden sebzelerin suyunu çıkarıp içiyoruz?

En çok sağlıklı bir bedene ve vucuda sahip olmayı önemsiyoruz. Bir yandan yorucu hayat temposu zaman daha önemli hale geldi. Kilolarca sebze yemek, içmekten daha zordur. Özellikle çiğ formda sebze neredeyse hiç tüketmiyoruz, ayrıca o sebzede vücudumuzun işine yarayacak herşey pişirme esnasında yok oluyor.

Normalde yediğimiz bir sebze yemeğinde sindirim sistemimiz en fazla %70'ini sindirebiliyor. Ancak bu yiyeceklerin suyunu çıkarıp içtiğimizde sindirim sisteminiz zayıf bile olsa, %99'unu absorbe edebiliyor ve bunu yaparken sindirim için kullandığımız organları yormamakla birlikte, dinlendiriyor; çünkü organlarımızın iş yükünü azaltmış oluyor. Örneğin havucu ele alalım: 2 demet maydanoz’dan 50 ml su çıkıyor. Yiyerek 2 demet maydanoz tüketmek neredeyse imkansız! Suyunu içtiğinizde hem daha fazla tüketebiliyor, hem de enzim, vitamin ve mineralleri koruyor. 1. Beslenme ve iyileşmenin doğrudan bağlantılı olduğuna dair bir çok bilimsel araştırma mevcut. 2. Vücudumuz gereken besinleri verdiğiniz sürece kendini yenileyebilir, yaşam kalitemizi arttırabiliriz. 3. Alışkanlıklarımız bizi tanımlar ve bize faydası olmayandan kurtulup ve yararlı alışkanlıkları hayatımıza soktuğumuz zaman herşey yavaş yavaş iyileşiyor. 4. Doğanın bize sunduğu sağlıklı, lezzetli, taze ve temiz besinler tüketerek, toksinlerinizden arındığınızda, etkilerini daha iyi anlayacaksınız. Normal bir beslenme ile aldığımız yağ, protein ve karbonhidratlar dışında insan bedeninin vitamin, mineral ve enzimlere ihtiyacı var ve bunları en etkin şekilde almanın yolu ise çiğ meyve ve sebze tüketmekten geçiyor.

Juicing’in etkilerini biz kendi yaşamımızda gözlemledik ve sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyoruz. Hayatlarına bu alışkanlığı getirenler çok iyi bilir: enerjiniz artacak, cildiniz, saçlarınız, güzelleşecek ve parlayacak , kilonuz kontrol altında olacak, yemekle ilişkiniz düzelecek, zihninizdeki “gürültü”den kurtulacak ve psikolojinizin de düzeldiğini göreceksiniz.

Meyveyi yediğin zaman sindirilemeyen lifler emilimi %71 kadar düşürür ve bu yaklaşık 3-5 saat sürer. Oysa meyvenin suyunu içtiğimizde emilim %68 artar ve bu sadece 10-15 dakika sürer. (kaynak: book: I juice for life) Juicing aslında gıda takviyesi almak gibidir. 20 dakika içinde tüm besinler vücudunda dolaşmaya başlar. Juicing emilimi %99 larda iken en iyi sindirim sistemine sahip bir insanın katı yemekteki oranı bunun yarısına ulaşmamaktadır.

Ayrıca juicing sırasında katı yemeği sindirmek için harcanan enerjiye de gerek kalmaz. Domatesi pişirmenin içindeki likopen antioksidanın etkisini 5 kat artırtığı bilinir, ama domatesi blenderdan geçirmek de aslında aynı etkiyi sağlar.

Meyve ve sebzeler içerdikleri vitaminler, enzimler, mineraller harici aslında çok önemli başka bir şey de sağlarlar. Su hayatın kaynağıdır. Bilindiği üzere insanoğlu açlığa dayanır ama susuzluğa dayanamaz. İnsan vücudunun %65'i sudan oluşmaktadır. Hatta bazı organlarda bu oran çok daha fazladır. Örneğin beyinde bu oran %80'lere çıkar. Suyun hayatımızdaki önemi bu kadar ortadayken, bircoğumuz hala yeterli miktarda su tüketmiyor. Hatta tam tersi, çay ve kahve gibi likid gıdaları su yerine koyarak vücudundaki su oranını daha da düşürüyor. Meyve ve sebze suları, suyun yanı sıra içerdikleri vitaminler ve mineraller açısından da bizim için çok önemliler. Greyfurt, portakal, limon gibi narenciye ürünler C Vitamini bakımından çok zengin iken, havuç suyu bize beta karoten formunda A vitamini sağlar.

Yeşil suların çoğunluğu E Vitamini içerir. Meyve ve sebze suları ihtiyacımız olan demir, bakır, potasyum, sodyum, iyot, magnezyum ve benzeri temel mineralleri de bize sunar ve aslına bakarsan bu şekilde alınan mineraller sindirim esnasında en rahat assimile edilenlerdir. Meyve/sebze suyu sindirilemeyen lifleri elimine ettiği için juicing olarak alınan besinler meyveyi/sebzeyi bütün yiyerek alınandan fazladır. Örnek vermek gerekirse bir havuç yediğimizde lifler sebebi ile beta karotenin sadece %1'ini alırken çiğ havuç suyunu içtiğimizde bunun nerdeyse %100'ünü alabiliriz.

Taze meyve/sebze suları aynı zamanda büyük bir enzim kaynağıdır. Burada meyve ve sebzenin tazeliği çok önemlidir. Çünkü enzimler ısı ile tahrip olur. Yemeği pişirdiğin zaman, bu ister et ister sebze ister meyve olsun, 114 derece üzerindeki ısılarda tüm enzimler yok olur. Meyve ve sebzenin suyunu sıktığında ise herhangi bir ısıl işlem uygulanmadığı için enzimler hala yaşayabilir. Isıl işleme tabi tutulmamış Çiğ (Raw) Beslenme ve Juicing yöntemleri şu an tedavi amaçlı dahi kullanılmaktadır. Bu alanlardaki pozitif sonuçlar kayda değerdir. (bkz Gerson Terapi) Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) açıklamalarına göre günümüzde çoğumuzda %50 vitamin, %60 mineral eksikliği bulunmaktadır Doğa bize daha canlı hissetmemiz, daha verimli olmamız ve daha iyi görünmemiz için güzellikler ve değerler sunar. Çünkü biz doğanın bir parçasıyız. Juitox olarak hedefimiz bize karşılıksız bu güzellikleri sunan doğa ananın değerini bilen bir marka olmak. İşte bu yüzden her bir Cleanse programını sizin farklı ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurduk.

Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu arınma ve alkali dengesini sağladıktan sonra günlük hayatınızdaki değişiklikleri yaşam boyu fark edeceksiniz. Cleanse sırasında olmayabilirsiniz, ama sağlığımız için günlük almamız gereken vitamin, mineral ve enzimler için soğuk sıkım sebze-meyve sularımızı her zaman yanımızda bulundurabiliriz.

Sizde hemen buradan soğuk sıkım şişelerinize tekli halde ulaşın.

Hangi Cleanse Yapmalıyım?

Boy, kilo, yaş ve amaç önemli. Hiç sıvı detoksu yapmamış biri Beginner, antiaging, bridesbestfriend, hangover saver ve yeni sportive paketlerini kolaylıkla yapabilir. Half day paketi yarım gün detoksla tanışma paketi gibi düşünebiliriz. Advanced ve weightloss ise exper detokscular tercih edebilir.

Bunları nasıl kullanacağım?

(6'lı paketi 1 günde mi içeceğim? gibi) Bir kişinin doyabileceği bir detoks uygulamasında 6X500 ml ile 1 gün kullanacaksınız fakat kişilerin kilo, boy ve o günkü fiziksel durumu ile alakalı tüketilen kalorini az veya fazla gelmesi durumu olabilir. Bu noktada normal beslenme düzenimizde olduğu gibi acıkınca içmek doyunca durmak esastır. Juitoxları öğünlerde yediğiniz besinler gibi görebilirsiniz. İlk şişeye alışkın olduğumuz kahvaltı saatiyle başlayıp, son şişeyi saat 20:00’yi geçirmeden bitirmek şart. Eğer artan şişe var ise diğer gün içilebilir veya halsiz hissediliğinde önerilen ara öğünler ile juitoxlarınızı birlikte tüketebilirsiniz. Juitoxlar’la , normalde önerilen günlük 2 litre su tüketimi bırakılmamalıdır.